Zprávy ze světa i z domova:

31.7.2009 Další novinky o MDI můžete sledovat na serveru WWW.HYBRID.CZ

29.03.2008 Kromě již známých stránek různých divizí MDI a příznivců auta na vzduch se objevila další:
http://zeropollutionmotors.us/
Sídlí v New Yorku a troufají si odhadovat vlastní výrobu aut na vzduch na rok 2010...

19.02.2008 Auto na vzduch by se melo do roka zacít vyrábet ve firme Tata Motors v Indii. Jednalo by se o model OneCat. Licence ovšem omezuje jeho prodej výhradne na Indii, takže na výrobu a prodej v Evropě si ješte počkáme.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/7243247.stm
http://www.domainb.com/companies/companies_t/Tata_Motors/20080219_air_powered_car.html


05.02.2007 The MDI GROUP is pleased to announce that an accord has been signed with TATA MOTORS of India. This accord will assign and grant licenses to TATA MOTORS for the exclusive implementation of MDI technologies in India. MDI GROUP will continue to develop their Business Modal throughout the rest of the world by selling the licenses and turnkey factories for the production and marketing of all the MDI products.

12.05.2003
Vývoj auta na vzduch pokracuje. Materská firma MDI s.a. prezentuje na svých stránkách nové modely motoru, nové tvary šasi apod. Bohužel zatím není porád vozidlo homologováno, ani neprobehly testy dojezdu a spotreby, protože nádoby na stlacený vzduch a systém pro rekuperaci energie nejsou zcela hotovy. Dle vyjádrení MDI bude vozidlo homologováno na konci roku 2003. Doufejme, že tento termín už bude MDI schopna dodržet, dle soukromého vyjádrení pracovníku firmy je jejich rozpocet velmi omezený. Stránky MDI a jejich partneru se v poslední dobe casto aktualizují, situaci budeme sledovat.


20.11.02
Firma AirCar AG Frankfurt nad Mohanem, Nemecko se dostala do financních potíží a byla nucena vyhlásit insolvenci. Rízení firmy je ted v rukou státního správce a pod dohledem soudu. AirCar AG se dala slyšet, že problémy jí zpusobila firma MDI, když jí i pres urgence nebyla schopná dodat funkcní prototyp ke zkušebním jízdám. Dopis rozesílaný investorum viz zde.

23.9.02
Na tomto linku, který zarazuji i do sekce FAQ, je možné shlédnout konverzaci, kterou jsem vedl s AirCar AG, Frankfurt nad Mohanem.

22.9.02
Na cizojazycných stránkách firmy MDI a firem s ní propojených jsem nalezl i tyto zajímavosti:
Porovnání faktických údaju sériove vyrábených elektromobilu s autem na vzduch
Porovnání efektivity využití primární energie v autu na vzduch a "konkurencních" technologiích
Koncept auta na vzduch se uchytil i na Novém Zélandu. FAQ z techto stránek se pokusím preložit a pridat k místním FAQ.

11.9.02 ScienceWorld CZ
Co znamená jezdit na “plyn”?
...
Modely na zemní plyn prímo vyrábejí nekterí producenti (BMW, Fiat, Volvo), jiné osobní vozy lze na zemní plyn dodatecne prestavet. Prumerná dojezdová vzdálenost je 200 až 300 km, existuje však možnost zabudování dalšího zásobníku. Byly již dokonce vyrobeny modely s dojezdem až do 600 km. ...

Právo 10.9.02
Evropská komise chce zrušit registracní poplatky za auta
... Bruselští komisari rovnež navrhují svázat dane z automobilu s úrovní emisí oxidu uhlicitého. Clenské zeme by rovnež mely revidovat dosavadní velkorysé danové úlevy pro firemní automobily a nutit firmy používat ekologicky šetrnejší vozy ...

3.9.02 Ford ukoncuje výrobu elektrických vozidel
Ukoncení výroby touto firmou jasne signalizuje konec technologie elektromobilu, ríkají analytici.
General Motors a Honda ukoncili výrobu elektromobilu s bateriemi v roce 1999, a zamerily se predevším na palivové clánky a hybridní elektricko-benzínové motory, které jsou pro zákazníky mnohem zajímavejší. Ford se nyní rozhodl pro stejný postup.
Pred tremi lety spolecnost uvedla TH!NK City - dvousedadlový automobil a golfový vozík TH!NK nebo také Think Neighbor. Doufali, že prodají každý rok 5000 aut a 10,000 vozíku. Nedostatek poptávky však zpusobil, že bylo do dnešního dne vyrobeno jen asi 1000 techto aut, a prodáno méne než 1700 vozíku. ...
Automobil Think City má dojezd pouhých 53 miles (80km) a až šestihodinovou nabíjecí dobu. Elektromobil General Motors EV1 má rovnež omezený dojezd, asi na 100 mil (150km).
Velmi drahé baterie zpusobují také výrazné zvýšení ceny elektromobilu oproti benzínovým (dieselovým) vozidlum. Elektromobil Toyota RAV4 EV stojí na americkém trhu pres $42,000 (cca 1 300 000 Kc !), v porovnání s pouhými $17,000 (cca 530 000 Kc) pro benzínovou verzi. Toyota a Nissan jsou dnes jedinými velkými výrobci automobilu, kterí ješte elektromobily vyrábí.

3.8.02 Mladá Fronta Dnes
Vodíkové autobusy nebudou škodit
Autobusy, které budou jako palivo používat vodík, zacnou príští rok pokusne jezdit v devíti evropských mestech. Projekt, na nejž financne príspívá Evropská unie, má za úkol zjistit, zda je to schudná cesta ke snížení škodlivých zplodin v ulicích.
...
Nevýhodou palivových clánku je stále jejich vysoká cena daná používáním katalyzátoru z drahých kovu, jako jsou platina nebo palladium. Kilowatt výkonu zajištený palivovým clánkem je trikrát až šestkrát dražší než kilowatt výkonu naftového motoru...