JAK TO FUNGUJE ?

 

Picture 1

Základní systém
(Picture 1)

První píst (1) nasaje a stlačuje vzduch z atmosféry. Vzduch se pak pohybuje do kulové komory (2), kam je poté vstříknut vzduch pod vysokým tlakem z nádrže. Rozpínání směsi venkovního a stlačeného vzduchu tlačí na píst (3), který dává vozidlu energii.

Jak to funguje?

Automobil získává dlouhý dojezd díky nádržím ze skelných vláken, které pojmou 90 m3 vzduchu, stlačeného na 300 bar. Rozpínání stlačeného vzduchu, který vstupuje do uzavřené oblasti (válec) tlačí na píst a způsobuje pohyb vozidla.

Vzduch, opouštějící výfukem vozidlo je ještě čistší než ten, který do něj vstupuje, protože ještě před fází stlačování je filtrován. Klimatizační systém používá tento vypouštěný studený vzduch. Díky absenci spalování je možné vyměňovat jedlý olej pouze zřídka, asi po 50.000 km.

 

Close up on refilling tanks with compressed air

HLAVNÍ CHARAKTERISTIKY.
MOTOR NA STLAČENÝ VZDUCH S JEDINÝM ZDROJEM ENERGIE

Objem válce v cm3

 566 cm3 x 2 válce

Max výkon v ch-CEE (KW-CEE)

25 cv při 3500 Rpm

Krouticí moment max v Kgm-CEE (nm-CEE)

 6.3 (61.7) 800-1300 at Rpm

Vstřikování

 Elektronické řízení vstřikování vzduchu

Množství oleje a četnost výměny.

0.8 litrů na 50.000 Km (Sojový olej)

Nový motor s 50 HP (koňskými silami) je ve finální fázi vývoje. To bude motor pro sériovou výrobu automobilů.

Následující sekce vás zve k přehlídce animovaných obrázků motoru (odlišných od těch nahoře), který je momentálně v testování u MDI France a připravuje se montáž do prvních vozidel.
To rovněž zahrnuje přídavná zařízení, o kterých zde kvůli průmyslovému utajení nemůžeme více napsat.

 

NC stroj, používaný při výrobě motoru.