AUTOMOBIL

 Důležité vlastnosti 

Spotřeba vozidla je méně než jeden dolar na 200km jízdu (záleží na aktuálních cenách el. energie vtom kterém státě), čímž se stává velmi zajímavým pro většinu řidičů, ať již jsou profesionály či ne.

Protože zde není žádné spalování, nevznikají žádné zplodiny. Vzduch, odebíraný z atmosféry (který bude smíchán se stlačeným vzduchem ve válci) je před použitím filtrován, čímž se vyčistí až 90m3 vzduchu denně.

Dojezd prvního dokončeného prototypu je dvojnásobný oproti současným nejlepším (a nejdražším) elektromobilům (mezi 200 a 300 km, nebo 10 hodinová jízda), což je velmi vhodné pro trh, kde 80% řidičů neujede víc než 60 km denně.

Doplňovat vzduch se bude, s rozrůstajícím se trhem, na benzínových pumpách přizpůsobených pro poskytování stlačeného vzduchu. Zhruba za tři minuty a za cenu kolem jednoho dolaru bude auto připraveno na další 200/300 km jízdu.

Jako základní a dočasnou alternativu má každé auto malý zabudovaný kompresor, který umožnuje kompletní doplnění nádrže v průběhu tři a půl hodiny, pouhým připojením do 220V sítě.

Vzhledem k absenci spalování a spalin, olej v motoru (1 litr rostlinného oleje) je nutné vyměnit každých 50.000 km.

Teplota vyčištěného vzduchu, vypouštěného z výfuku se pohybuje mezi –30 °C a 0 °C, a tak může být navíc používán ve vnitřní klimatizaci, takže nemusí být vypouštěny žádné plyny.





Technické údaje

 

Po nekonečné práci na motoru bylo dosaženo poznání, že revoluční motor musí být spojen s revolučním automobilem. Jiní automobiloví výrobci se pouze pokusili adaptovat nové druhy pohonu do svých stávajících automobilů. Místo toho pan Guy Négre po důkladné analýze oddělil nutné od nepotřebného, praktické od nepraktického a navrhl zcela inovativní vůz pro MDI.

Vůz je ve své podstatě velmi lehký a jednoduchý, má karoserii ze skelných vláken, na rozdíl od běžných plechových karoserií. Šasi má válcovitý tvar, jaký se používá v letectví, u závodních aut a motorek, což dovoluje maximální tuhost karoserie při minimální váze. Další vlastností tohoto vozu je, že jednotlivé díly nejsou svařovány, spíše jsou k sobě lepeny, tak jako v leteckém průmyslu, čímž se zkracuje doba výroby.

Vozidlo nemá obvyklé (průměrně 200 let staré) měřiče rychlosti, otáčkoměry apod. Místo toho má malou počítačovou obrazovku, která ukazuje najednou všechny potřebné údaje. Tento počítačový systém je možné přizpůsobit pro GSM, GPS, zabezpečovací systémy, sledování pohybu a podobně. Krátce řečeno…budoucnost přichází.

Kvůli zvýšeným požadavkům na bezpečnost jsou záchranné pásy jiné než ty, co známe. První fixní bod je na podlaze, tak jako u běžných vozidel. Ale druhý fixní bod, místo aby byl na boční karoserii, je opět na podlaze, takže v případě deformace vozidla není řidič či spolujezdec uvolněn nebo stisknut pásem.

Systém elektrické instalace je také vysoce inovativní. Guy Négre obdržel patent založený na snížení množství kabelů v automobilu na jeden jediný. Trik je založen na užití malého rádiového vysílače, jehož signál je přijímán a transformován mikropřijímači v každém elektrickém zařízení auta: ve světlech, ukazatelích směru atd. Tento systém redukuje váhu o 20kg a dělá údržbu mnohem jednodušší. Kromě toho, je nutné teď hovořit o klíčích od auta nebo alarmu ?…Jednoduše si vezmete s sebou svůj minivysílač (o velikosti kroužku na klíče) a vaše auto přestane fungovat.